۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

غوطه ور شدن و خشک کردن سیب ها

قالب سس را کمی به سمت بالا متمایل کنید و صبر کنید تا حباب ها از بین بروند. هنگامی که تافی شما سخت ترک خورد ، آماده غوطه وری هستید. حرارت را خاموش کنید و ظرف را کمی بالا بیاورید تا تافی در کنار دیگ قرار بگیرد. چند ثانیه صبر کنید تا حباب از بین برود. [20]
اگر بالای تافی حباب وجود داشته باشد و سیب های خود را درون آن فرو ببرید ، حباب ها به سیب شما منتقل می شوند و پوشش صاف تافی به دست نمی آورید. اگر بخواهید برای هالووین سیب تافی تزئینی پوشیده از زگیل درست کنید ، این واقعاً چیز خوبی است!


2
اولین سیب خود را به تافی داغ آغشته و بپیچانید. ظرف سس را به صورت زاویه دار نگه دارید و با استفاده از دست آزاد اولین سیب خود را از کنار دسته بگیرید. سیب را در تافی غوطه ور کنید و با چرخاندن سیخ در انگشتان آن را به دور خود بچرخانید. این کمک می کند تا هر قسمت از سیب را در تافی بپوشانید. [21]
نیازی نیست که سیب را در تافی یا هر چیز دیگری خیس کنید. تافی به محض آغشته شدن به پوست سیب می چسبد. با گذاشتن مدت طولانی سیب در تافی ، شما "بیشتر" اضافه نمی کنید.
تصویری با عنوان ساخت تافی سیب مرحله 14
3
سیب را بالا برده و بگذارید تافی اضافی درون ظرف بریزد. پس از پوشاندن هر قسمت از سیب ، آن را به آرامی از تافی بلند کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا تمام تافی اضافی آن چکه شود. [22]
تافی واقعاً گرم است ، پس از اینکه سیب را برداشتید آن را به سمت بالا نگردانید. فقط سیب را با سیخ نگه دارید یا روی آن بچسبانید تا سیب از زیر آویزان شود. اگر هر تافی داغ قطره ای بریزد ، روی پوست شما فرود نمی آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

ساخت میکس میوه سیب

 

0.5 فنجان (120 میلی لیتر) آب را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک تابه سس کوچک یا متوسط ​​را بگیرید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. 0.5 فنجان (120 میلی لیتر) آب را اندازه بگیرید و آن را داخل آن بریزید. حرارت را روی متوسط ​​تنظیم کنید تا آب گرم شود. [11]

    ممکن است این اندازه گیری ها به اندازه کافی به نظر نرسد ، اما شما واقعاً برای پوشاندن سیب خود به تافی زیادی احتیاج ندارید. هنوز هم ، اگر بیش از 8 سیب درست می کنید ، در اینجا دو برابر اندازه گیری کنید. اگر این کار را انجام دادید فقط از یک ظرف بزرگ سس استفاده کنید.

 

2 فنجان (400 گرم) شکر کاسترینگ طلایی را در آب ذوب کنید. شکر کاسترینگ طلایی خود را اندازه بگیرید و خیلی آرام درون آب بریزید. مخلوط نکنید ، اما می توانید از پشت یک قاشق چوبی یا چنگال برای تجزیه توده های قند موجود در آب استفاده کنید. 3-5 دقیقه صبر کنید تا شکر کاملاً در آب از بین برود. [12]

    اگر شکر و آب را مخلوط کنید ، مقداری از شکر قرار است به کناره های ظرف شما بچسبد و کریستال شود. این می تواند تافی شما کمی بافت عجیب داشته باشد.
    شکر کاسترین طلایی برای سیب های تافی ایده آل است زیرا دارای ته رنگ کارامل است اما اگر نوع طلایی آن را پیدا نکنید می توانید از شکر کاستور سفید استفاده کنید.

 

در 4 قاشق غذاخوری (59 میلی لیتر) شربت طلایی و 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) سرکه مخلوط کنید. پس از حل شدن شکر ، اندازه گیری کرده و شربت طلایی خود را اضافه کنید. سپس ، کمی سرکه سفید اضافه کنید تا تافی شما کمی لق شود. مواد را به آرامی با یک قاشق چوبی یا لیسک مخلوط کنید تا رنگ یکنواخت شود و بافت آن صاف شود. [14]

    شربت طلایی که غالباً به آن treacle می گویند ، مایعی غلیظ است که از شکر تصفیه شده و اسید سیتریک ساخته شده است. شبیه شربت ذرت است ، اما اسیدی تر است. [15] متأسفانه ، هیچ جایگزینی خوبی در اینجا وجود ندارد.
    برخی از دستور العمل ها به جای شربت طلایی کره را درخواست می کنند. در حالی که استفاده از کره مشکلی ندارد ، تافی شما به جای شیرین طعم نوعی کره را خواهد داشت. این به طور معمول یکی از تمایزات اصلی بین سیب تافی و سیب کارامل است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

آمار فاجعه بار اسپانیا در کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۲ میلیون و سه هزار و ۶۰ نفر رسید و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.به گزارش ایسنا، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۴۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۸.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۲۲۸ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۷.۷ و ۵.۳ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.در اروپا نیز در حالی که ویروس کرونا سریع‌تر از گذشته در حال گسترش در میان مردم است، کشورهای اروپایی در تلاشند با اجرای تدابیر سختگیرانه‌تر از سرعت شیوع ویروس کرونا بکاهند. در این بین اسپانیا اولین کشور اتحادیه اروپا و ششمین کشور جهان است که شمار مبتلایان آن از یک میلیون نفر فراتر رفته است. در این کشور نیز مقررات محدود کننده بسیاری به اجرا گذاشته شده و ده‌ها شهر آن قرنطینه شده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هشت میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۵۱ مبتلا، ۲۲۸ هزار و ۳۸۱ قربانی
۲. هند هفت میلیون و ۷۶۱ هزار و ۳۱۲ مبتلا، ۱۱۷ هزار و ۳۳۶ قربانی
۳. برزیل پنج میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۹۶۲ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۳۰۶ مبتلا، ۲۲ هزار و ۲۴۲ قربانی
۵. اسپانیا یک میلیون و ۹۰ هزار و ۵۲۱ مبتلا، ۳۴ هزار و ۵۲۱ قربانی
۶. آرژانتین یک میلیون و ۵۳ هزار و ۶۵۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۹۵۷ قربانی
۷. فرانسه ۹۹۹ هزار و ۴۳ مبتلا، ۳۴ هزار و ۲۱۰ قربانی
۸. کلمبیا ۹۹۰ هزار و ۲۷۰ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۳۶ قربانی
۹. پرو ۸۷۹ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۳۳ هزار و ۹۸۴ قربانی
۱۰. مکزیک ۸۷۴ هزار و ۱۷۱ مبتلا، ۸۷ هزار و ۸۹۴ قربانی
 
 
منبع : بهار نیوز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری