۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چگونه ارزشهای خانوادگی خود را تعریف کنیم

ارزش های شما اصول اخلاقی و اخلاقی شما هستند. ارزشها اغلب راهنمای تصمیماتی هستند که می گیرید و نحوه انتخاب زندگی خود را. شما به احتمال زیاد درک خوبی از ارزشهای فردی خود دارید. تلاش برای تعریف ارزشهای خانوادگی خود کمی پیچیده تر است ، زیرا افراد بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارند. با این حال ، با تأمل و برقراری ارتباط ، می توانید راه های موثری برای تعریف ارزش های خانوادگی خود پیدا کنید.

 



ارزش های خانوادگی و شخصی خود را از بین ببرید. ارزش ها هر دو مهم و شخصی هستند ، اما تعداد کمی از مردم ارزش های خود را انتخاب می کنند. در عوض ، بیشتر مردم از ارزشهایی که در دوران کودکی آموخته اند پیروی می کنند. برای از بین بردن ارزش های خود ، به دوران کودکی خود فکر کنید و تعیین کنید که چه ارزش هایی را جذب کرده اید. [1]

  • به ارزش های خاص بیندیشید. به عنوان مثال ، آیا والدین شما برای دین ، ​​تحصیلات یا ثروت ارزش قائل بودند؟ چقدر در سالهای شکل گیری شما تأثیرگذار بود؟
  • در نظر داشته باشید که از والدین خود بخواهید درباره ارزشهای خود با شما گفتگو کنند. از آنها بپرسید که چه ارزشهای خانوادگی در نظر گرفته اند و از آنها بپرسید که چگونه آنها را در رشد شما ادغام کرده اند.

 

 

در انتخاب های اصلی زندگی تأمل کنید. هنگامی که به ارزشهای قبلی خود فکر کردید ، کمی وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا در طول زندگی خود عقاید مشابهی را حفظ کرده اید یا خیر. در مورد تصمیمات عمده ای که در زندگی خود گرفته اید ، تأمل کنید. آیا زندگی خانوادگی شما نشان دهنده ارزشهایی است که در ابتدا داشته اید؟ یا با بزرگتر شدن تکامل یافته اید؟ س Quesالاتی از این دست می تواند به شما کمک کند تا ارزش های خود را تعریف کنید. [2]

  • همچنین می توانید در انتخاب شغل خود تأمل کنید. به عنوان مثال ، اگر مبارزه برای عدالت اجتماعی یکی از ارزشهای اصلی شماست ، آیا شما یک مسیر شغلی مانند کارهای اجتماعی را انتخاب کرده اید که این ارزش را تلفیق کند؟
  • یکی از راه های تشخیص ارزش های شما بررسی نحوه خرج کردن پول خود است. آیا بیشتر آن به سمت سرگرمی می رود؟ مسافرت رفتن؟ یا کارهای خیریه یا اهداف سیاسی زیادی می کنید؟

 



ارزشهای مشترک را در نظر بگیرید. لیستی از تمام مقادیری که برای شما مهم هستند تهیه کنید. این یک روش عالی برای همه اعضای خانواده شما است که در مورد ارزش ها فکر می کنند. از هر یک از اعضای خانواده که می تواند بنویسد ، بخواهید لیستی تهیه کند. سپس خانواده شما می تواند مقادیر موجود در هر لیست را برای کمک به شما در تعیین مهمترین مقادیر برای همه شما رتبه بندی کند.

  • ارزشهای مشترک عبارتند از: صداقت ، تعادل ، مراقبت ، سخاوت ، سلامتی ، شوخ طبعی ، یادگیری ، خرد ، رهبری و شفقت.
  • به خانواده خود فکر کنید زیرا ارزشهایی مانند همکاری ، ثبات مالی ، فروتنی و صبر را در نظر می گیرید.
  • به مقادیر از نظر دسته بندی فکر کنید. به عنوان مثال ، دسته های شما می تواند شامل موارد زیر باشد: شخصیت ، شغل ، خانواده ، دوستان ، سلامتی. سعی کنید به لیست مقادیر نگاه کنید و بفهمید که آنها را در کدام دسته قرار دهید. این سازمان می تواند منجر به شفافیت بیشترین اهمیت برای شما شود.



سوالات خود را بپرسید. هنگامی که مدتی را به فکر ارزشهای شخصی خود گذراندید ، وقت آن است که دریابید چگونه آنها را با بقیه اعضای خانواده خود ادغام کنید. برای انجام این کار ، همه شما باید به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. روند کار را با طرح سال آغاز کنید. [3]

  • از خانواده خود بخواهید تا برای بحث درباره ارزشها به شما بپیوندند. ابتدا با پرسیدن س questionsالات باز مانند "چه چیزی برای خانواده ما مهمتر است؟" شروع کنید.
  • همچنین می توانید سعی کنید ، "چه چیزی شادی شما را به ارمغان می آورد؟ چه تاثیری بر خانواده ما دارد؟"
  • س questionsالات خوب دیگر برای پرسیدن عبارتند از: "چه چیزی باعث افتخار شما در مورد خانواده ما می شود؟" یا "وقتی به خانه می آیی چه انتظاری داری؟"
  • همچنین می توانید "چه چیزی باعث خجالت خانواده شما می شود؟" و "خانواده ما چه چیزی برای شما فراهم می کنند که از دوستان خود دریافت نکنید؟"
  • در نظر داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده به طور جداگانه به این س questionsالات پاسخ دهد. سپس می توانید پاسخ ها را صریح و صادقانه مقایسه کنید.
  • اعضای خانواده خود را نیز به پرسیدن سوالات تشویق کنید.
  • وقتی خانواده در مورد این ارزش ها بحث می کنند ، به احساس خود فکر کنید. این باعث افزایش خودآگاهی شما در مورد عواملی می شود که باعث ایجاد این احساسات می شود و این که نشان دهنده مهم بودن شما چیست

 

شنونده خوبی باشید. در طول بحث خانوادگی ، مهم است که همه شما مهارت های شنیداری خوبی داشته باشید. برای نشان دادن گوش دادن به خود ، س followالات پیگیری را مطرح کنید. به عنوان مثال ، اگر شریک زندگی شما می گوید که او از صداقت ارزش زیادی دارد ، از او بپرسید که چگونه می تواند بیشتر مورد توجه خانواده قرار گیرد.

  • همچنین می توانید از نشانه های غیرکلامی برای نشان دادن گوش دادن خود استفاده کنید. وقتی شخصی در حال صحبت است ، سر خود را تکان دهید و لبخند بزنید تا نشان دهید که از گفته ها قدردانی می کنید.
  • سعی کنید وقفه ها را محدود کنید. در حالی که این مکالمه مهم را انجام می دهید از همه بخواهید تلفن های همراه خود را کنار بگذارند و تلویزیون را خاموش کنند.
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

تردد بین تهران و کرج چگونه است

معاون اداره بیماری های کرونا در البرز با اعلام محدودیت های کرونا گفت: ترافیک بین تهران و البرز بر اساس این محدودیت ها مشکلی ندارد.
علی درویش پور افزود: "با توجه به شرایط حاد ویروس کرونا ویروس و علیرغم تمایل ناخودآگاه ستاد ملی و منطقه ای و فرماندار البرز ، چاره ای جز اتخاذ رویکرد منفی و ایجاد برخی محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی برای مدیریت و کنترل بیماری نیست. شاهد تلفات شهروندان خود نباشیم.
وی ادامه داد: در همین راستا به محض اعلام محدودیت های ترافیکی در پنج شهر بزرگ با دستور استاندار البرز ، جلسه هماهنگی از ساعت 24:00 روز چهارشنبه و تیم های متشکل از پلیس راهنمایی و رانندگی و کارشناسان بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می شود. امدادگران هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر شدند و این طرح به مرحله اجرا درآمد.
وی بار دیگر خواستار رعایت پروتکل ها ، از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی شد و افزود: "برخی از شهروندان استان نگرانی هایی داشتند که روزانه بین کرج و تهران سفر می کنند ، اما با پیگیری ستاد فرمانداری ، مکاتبات و مذاکرات با وزارت کشور ، وزارت کشور بر وحدت تهران و آلبورس و جدایی ناپذیری آنها تأکید کرد." با وجود این ممنوعیت ، ترافیک بین کرج و تهران تحت پوشش محدودیت ها نیست.
درویش پور با اشاره به مورد حاد بیماری کرونر قلب در استان البرز گفت: مردم عزیز استان در موج های گذشته بیماری به ویژه موج اول همکاری بسیار خوبی از خود نشان دادند و نتیجه آن کنترل بیماری در موج اول و دوم بود.
معاون گروه بیماری های کرونا در البرز گفت: در موج سوم مشاهده کردیم که این بیماری در ذهن برخی افراد ساده شده است و دستورالعمل ها رعایت نشده و هشدارهای مقامات بهداشتی و ستاد کرونا نادیده گرفته شده ، بیماری به صورت تصاعدی افزایش یافته است. استان و استان البرز شد.
وی ادامه داد: رویکرد ستاد ملی و محلی برای مدیریت بیماری کرونا پس از کنترل بیماری در موج اول بیشتر متقاعد کننده و دلگرم کننده بود ، اما دیدیم که در موج سوم ، او هشدارها و درخواست ها را نادیده گرفت و مسافرت ها در آخر هفته افزایش یافت و با عادی شدن بیماری برای برخی افراد ، این بیماری تاسف بار زندگی را از بین می برد. عزیزان ما یکبار دیگر خانواده های هر گوشه شهر را عزادار می کنند.
رئیس پلیس راه البرز از آغاز اجرای برنامه فاصله اجتماعی با هدف شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونر قلب از عصر چهارشنبه 14 مهر تا صبح یکشنبه 18 مهر در کرج خبر داد.
بر این اساس ، تصمیم برای ادامه یا رفع محدودیت های عبور کرونا در البرز اتخاذ خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری