امروزه به لطف دسترسی آسانتر به مراقبت های پزشکی و افزایش دانش مردم در مورد اهمیت تغذیه خوب ، ما عمر طولانی تری نسبت به گذشته داریم. با این حال ، با افزایش سن ، تعدادی از مشکلات سلامتی ظاهر می شود که بیماران باید با آنها کنار بیایند. برخی از رایج ترین مشکلات بهداشتی مرتبط با افزایش سن عبارتند از:

پوکی استخوان
استخوان های سالم برای سلامت افراد مسن بسیار مهم هستند. با افزایش سن ، بدن شما شروع به تجزیه برخی از بافت های استخوان می کند و در نتیجه ، استخوان ها لاغر شده و مستعد شکستگی می شوند. این منجر به توسعه پوکی استخوان می شود. درصد زیادی از شکستگی ها به دلیل پوکی استخوان است. در بیشتر مواقع این بیماری هیچ علامتی ندارد و بنابراین متخصصان معاینات منظم پیشگیری را برای بررسی تراکم استخوان توصیه می کنند.

دژنراسیون ماکولا
بینایی اغلب با افزایش سن بدتر می شود ، اما یکی از عوارض مربوط به سن بینایی به نام تحلیل رفتن ماکولا می تواند حدت بینایی را به طور جدی مختل کند. این بیماری به قسمت مرکزی شبکیه ، به نام ماکولا آسیب می زند. در نتیجه ، دید مرکزی بیماران تار می شود. بنابراین ، با افزایش سن ، باید مرتب بینایی خود را کنترل کنید.

از دست دادن شنوایی
حدود 43٪ بیماران کم شنوا بیش از 65 سال سن دارند. شایعترین شکل کاهش شنوایی در بیماران مسن ، پیرچشمی است. این وضعیت توانایی بیماران در شنیدن اصوات با شدت بالا را کاهش می دهد. در صورت ابتلا به پیرچینی ، خجالت نکشید اما از یک متخصص کمک بخواهید و در صورت لزوم از سمعک استفاده کنید.

بیماری آلزایمر
بیماری آلزایمر یکی از موذی ترین بیماری های سالمندان است ، اگرچه اکنون در افراد جوان شیوع دارد. این بیماری توانایی بیماران را در به خاطر سپردن وقایع مختل می کند و با گذشت زمان آنها در شناخت عزیزانشان مشکل دارند و قادر به انجام بیشتر کارهای روزمره نیستند. این یک بیماری مزمن است که در آن مغز به طور دائمی آسیب می بیند. متأسفانه ، هنوز هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد و فقط می توان به بیماران درمان علامتی داد.

بی اختیاری
بی اختیاری ادرار مشکل دیگری است که اغلب افراد مسن را درگیر می کند. این در زنان بالای 50 سال بیشتر دیده می شود ، زیرا بعد از آن سن عضلات کف لگن شروع به شل شدن می کنند و مثانه را مانند گذشته حمایت نمی کنند. در مردان ، بزرگ شدن پروستات مجرا را فشرده می کند و این نیز می تواند منجر به بی اختیاری شود. تعدادی از روش های درمانی وجود دارد که می تواند برای بی اختیاری استفاده شود. بیشتر بخوانید

آرتروز
آرتروز بیماری است که از هر شش نفر یک نفر را درگیر می کند. در بیماران مسن ، شایع ترین شکل آرتروز که مشاهده می شود ، آرتروز است. علت آن فرسودگی مفاصل است. آرتروز حرکت را برای بیماران بسیار دشوار می کند ، اما آنها باید سعی کنند از نظر جسمی تحرک داشته باشند زیرا باعث حفظ سلامتی و احساس بهتر می شوند.