تعدادی از عوامل شناخته شده هستند که می توانند تشنج صرعی را تحریک کنند. برای افرادی که از صرع رنج می برند ، شناخت و اجتناب از این عوامل تحریک کننده برای کاهش خطر تشنج مهم است.

 

این مطلب از سایت همسر تایم اخذ شده است که در رابطه با تشنج و صرع می باشد.

تشنج صرعی می تواند ایجاد شود ، به عنوان مثال: سو abuse مصرف الکل ، مصرف مواد مخدر ، نور شدید ، خستگی و کمبود خواب ، استرس ، تغییرات هورمونی ، برخی بوها ، کنار گذاشتن داروی ضد صرع.

چگونه می توان از حملات صرعی جلوگیری کرد؟

تشنج صرعی می تواند منجر به تصادف رانندگی ، آسیب دیدگی جسمی به بیمار یا وضعیت ناخوشایند اجتماعی شود. در صورت امکان ، بهتر است از تشنج جلوگیری شود. در پیشگیری از حملات صرع دو رویکرد اصلی وجود دارد. اولین رویکرد دارو است.

داروهای ضدتشنج موثرترین راه برای جلوگیری از تشنج در فرد مبتلا به صرع است. داروهای ضد صرع بسیاری وجود دارند که به طور موثری تشنج را کنترل می کنند. اگر مبتلا به صرع هستید ، پزشک تصمیم می گیرد کدام دارو یا ترکیبی از داروها برای کنترل تشنج برای شما بهتر باشد. درمان ضد تشنج پس از 2 تا 5 سال و دوره بدون تشنج قطع می شود.

نکته مهم دیگر در پیشگیری از حملات صرعی ، استفاده منظم از دارو است.

اگر از مصرف داروهای ضد تشنج عوارض جانبی دریافت کردید ، باید به پزشک خود بگویید. نباید مصرف دارو را قطع کنید ، زیرا قطع ناگهانی آن ممکن است باعث تشنج شود. پزشک ممکن است به شما توصیه کند دوز داروی ضد تشنج را به آرامی کاهش دهید و آن را با داروی دیگر جایگزین کنید تا حمله ای برای قطع دارو ایجاد نشود.

روش دوم برای جلوگیری از حمله صرعی پرهیز از عوامل تحریک کننده است. این بدان معنی است که خواب کافی دارید ، استرس را کاهش می دهید ، سو alcohol مصرف نکنید ، از مواد مخدر استفاده نکنید و به خصوص در مورد چشمک زدن چراغ های روشن یا هر عامل دیگری که متوجه شوید تشنج در شما ایجاد می شود احتیاط کنید.

در برخی از بیماران ، حملات صرع با هاله - ظاهر علائم حرکتی ، حسی ، خودکار یا روانی - ایجاد می شود. متداول ترین آنها عبارتند از: احساس چشایی یا بوی غیرمعمول ، شنیدن صداها ، تپش قلب ، حالت تهوع ، احساس "دژاوو" (قبلاً دیده شده است).

تشخیص هاله مهم است زیرا می تواند به شما فرصت دهد تا موقعیتی ایمن داشته باشید و از سقوط و صدمه زدن به خود جلوگیری کنید. حتی برخی از بیماران با نفس کشیدن عمیق یا انجام حرکات تیز موفق می شوند از بروز تشنج جلوگیری کنند.

اکثر افراد مبتلا به صرع با مصرف منظم داروهای ضد صرع تجویز شده و تغییر سبک زندگی ، کنترل تشنج را به دست می آورند - از عوامل تحریک کننده خودداری کنید ، رژیم کتوژنیک را دنبال کنید.