۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ریزش معدن در کرمان

فرماندار منوجان عنوان کرد: بر اثر ریزش تونل در معدن کرومیت فاریاب در منوجان در استان کرمان ، یک نفر جان باخت و چندین نفر نیز مجروح شدند. به گزارش ایلنا ، محمد محمودی اظهار داشت: وی افزود: جوان جوان این معدن پس از تصادف و جراحت توسط تیم امداد به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه وی به دلیل شدت جراحات وارده در امام حسین (ع) جان خود را از دست داد. ع) بیمارستان. فرماندار منوجان گفت: اکنون مصدومان به خوبی گزارش شده و علت حادثه و چرا در دست بررسی است. محمودی اظهار داشت: کار در معدن یکی از دشوارترین مشاغل جهان است که هر ساله جان بسیاری از کارگران را می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

مصاحبه با محمود صادقی

روزنامه "آرمان ملی" مصاحبه ای با محمود یدگی ، نماینده تهران در مجلس دهم و یک فعال سیاسی اصلاح طلب دارد که می توانید در زیر بخوانید. ‌‌‌‌

شما اخیراً در مصاحبه ای اظهار داشتید که بازگشت روند اصلاحات به حالت قبلی خود غیرممکن است. با توجه به اتفاقات اخیر ، ارزیابی شما از وضعیت فعلی اصلاح طلبان چیست؟
این جمله را به خاطر نمی آورم. اما به طور کلی ، روند اصلاحات ، همانطور که در رسانه ها گزارش شده است ، با دو دیدگاه کلی در مورد مشارکت در انتخابات روبرو است. یکی این وضعیت فعلی است که در آن فعالیت سیاسی در عرصه رسمی به طرق مختلف با تنگناهای مختلف روبرو می شود و اصلاح طلبان نباید خود را در چنین شرایطی به دام بیندازند. آنچه در گذشته تجربه کردیم این است که اصلاح طلبان در مراحل قبل و بعد از انتخابات با مشکلات زیادی روبرو هستند. قبل از انتخابات ، با رد صلاحیت گسترده نیروهای اصلی ، آنها فرصتی برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت و در مرحله بعدی ، افرادی که در رأی گیری موفق می شوند ، در انجام تعهدات و وعده های خود با مشکل روبرو می شوند و مواردی نیز وجود دارد. موانع زیادی در راه آنهاست. این وضعیت تأثیر منفی بر روی بدنه سیاسی برجای گذاشته و طبق تحقیقات انجام شده ، مردم اعتماد به صندوق های رأی را از دست داده اند یا اعتماد کمتری دارند.
در انتخابات 98 نمونه از این مسئله مشخص شد که مردم کمترین مشارکت را داشتند. با توجه به این وضعیت ، گرایش شدیدی در بین اصلاح طلبان وجود دارد که تا زمان انجام اصلاحات اساسی و اهداف اصلاح طلبان در سطح جامعه ، انتخابات را به رقبا واگذار کنند. و در انتهای هرم دنبال کنید. برای رسیدن به این هدف ، اصلاحات باید از هسته اصلی جامعه و خانواده و مدرسه و دانشگاه و اتحادیه های صنفی و نهادهای مدنی و احزاب انجام شود تا بتوانیم در سطوح بالا موثر باشیم و تئوری اصلاح جامعه محور پیشنهاد شود. . دیدگاه دیگر این است که وی نیاز به اصلاحات را در سطح جامعه انکار نمی کند ، اما معتقد است که اصلاح طلبان برای پیگیری اهداف اصلاح طلب باید در جامعه جایگاه و جایگاهی در اختیار داشته باشند. امروز ، این دو دیدگاه یکدیگر را به چالش می کشند و در محافل بحث می کنند. و جلسات و سازمانها بر این اساس پیشنهاد می شوند. در رابطه با آقای عارف ، در تماسی اخیر که با وی داشتیم ، وی گفت که وی به طور رسمی از شورای سیاست گذاری استعفا نکرده است و پذیرش یا رد استعفای معمولاً باید مورد توجه شورای سیاست گذاری باشد ، در غیر این صورت از نظر قانونی معتبر نیست. . اما پس از انتخابات مارس ، این شورا عملاً تشکیل جلسه نداده است ، که این ممکن است یکی از دلایلی باشد که کورونا تمام فعالیت های سیاسی را تحت الشعاع قرار داده است. البته اختلاف نظر وجود دارد و این موضوعات به نوعی خود را در انتخابات نشان داده اند. امروز اصلاح طلبان با چالش های نظری و فکری روبرو هستند و در مورد مشارکت آنها در انتخابات نتیجه ای نگرفته اند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

پیشگیری از کرونا

ویروس کشنده کرون به مدت 6 ماه وارد ایران شده و تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 347 هزار و 835 نفر رسیده است و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به 19،972 رسیده است. خوشبختانه تاکنون 300،881 بیمار بهبود یافته است. یافت شده یا مرخص شده از بیمارستان. 3882 بیمار مبتلا به Covid 19 در حال مراقبت از شرایط وخیم این بیماری هستند. استان های مازندران ، تهران ، قم ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مرکزی ، یزد و گیلان در حالت قرمز و استان های فارس ، ایلام ، لرستان قرار دارد. ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز در وضعیت اضطراری قرار دارند. یکی از چالش ها و سؤالات مردم پس از شیوع کرونا هزینه پزشکی و معالجه بیماری است که با ورود کوید 19 به ایران ، شرکت های بیمه برای تأمین هزینه های دارو و درمان این بیماری آمدند. گزارشگر سلامت باشگاه خبرنگاران جوان درمورد هزینه درمان کرونا و بیمه درمانی داروهای بیماری و موضوعات پیرامون Covid 19 با یکی از مدیران استانی بیمه درمانی گفتگو کرده است.

پیشگیری مهمتر از درمان است
سیدمحمد حسینی ، مدیرکل بیمه سلامت تهران اظهار داشت: کرونا قرنهاست که یک بیماری است و نکته قابل توجه این است که با مراقبت های کوچک قابل کنترل است و پیشگیری نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. وی ادامه داد: در فروردین ماه مردم رعایت بهداشت خوبی کردند اما متأسفانه با کاهش موارد ، عادی سازی پس از مدتی صورت گرفت که در نتیجه ما با موج جدیدی از تاج گذاری در کشور روبرو شدیم که شیوع آن در بسیاری از افراد رخ داد. کشورهایی که فکر می کردیم از نظر فرهنگی پیشرفته هستند. Corona صحنه هایی را دیدیم که در ایران اتفاق نمی افتد اما هنوز فضای فرهنگ سازی در جلوگیری از تاج وجود دارد زیرا ظرفیت تختخواب های معمولی و ویژه ما محدود است و ورودی بیمارستان ها باید کنترل شود. .

 

بیمه درمانی برای بیمار کرونر چقدر است؟
مدیرکل بیمه سلامت تهران در مورد هزینه درمان بیماران کرونری اظهار داشت: هزینه درمان بیماران کرونر با توجه به شرایط متفاوت است و درمان کرونر برای یک فرد می تواند بین 700 هزار تا 80 میلیون تومان هزینه داشته باشد ، میانگین هزینه کرونر درمان با توجه به شرایط بیماران مختلف محاسبه نشده است ، اما معمولاً هزینه درمان کرون در بخش های عادی بین 6 تا 8 میلیون تومان و در بخش های مراقبت های ویژه بیش از 18 میلیون تومان تخمین زده می شود. حسینی در مورد پوشش بیمه درمانی درمان تاج گفت: بیمه گذار بیمه سلامت وقتی به بیمارستان می روند و بستری می شوند ، 90 درصد هزینه توسط بیمه پرداخت می شود و در بیمارستان های دانشگاهی که از بودجه وزارت بهداشت استفاده می کنند ، اگر شخص باشد. قادر به پرداخت بقیه هزینه ها نیستید ، 10٪ از هزینه های درمان تاج دریافت نمی شود و هزینه درمان یک بیمار کرونر رایگان خواهد بود.

93000 نفر در هنگام تاج ، جزوه های بیمه درمانی رایگان دریافت کردند
مدیرکل بیمه سلامت تهران از صدور دفترچه های بیمه سلامت برای بیماران کرونری که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند خبر داد و گفت: "طی چند ماه گذشته ، برای بیش از 101000 نفر کتابچه صادر کرده ایم و 93 هزار نفر تحت پوشش هستند. بیمه درمانی به صورت رایگان. " قبل از شروع تاج گذاری تصریح کردیم که هیچ کس نباید روی تخت بیمارستان بیمه شود و شخصی که به شرکت بیمه مراجعه کرده است می تواند بعد از 10 روز از خدمات بیمه استفاده کند. ما این بیماری را با شیوع تاج گذاری و بیماران کرونری در رختخواب حذف کردیم. بیمارستان ها بیمه شدند حسینی به برخی از هزینه های جانبی برای درمان بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: هزینه درمان در بیمارستان ها بسیار تغییر کرده است ، پس از شیوع عروق کرونر ، یک بیمارستان روزانه 50 میلیون تومان برای تأمین اکسین به بیماران و هزینه های استفاده ماسک های جراحی و لباس های محافظ برای کارمندان پزشکی به بیمارستان ها تحمیل شده است زیرا ماسک ها خیس می شوند و باید هر چند ساعت یکبار تعویض شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

بورس و ارز و مسکن کدام بهتر است؟

یک اقتصاددان اظهار داشت: "بازارهای جذاب تری از جمله بورس سهام ، ارز و مسکن وجود دارد. سود حاصل از خرید نفت همان سود بانک است ، بنابراین دلیلی برای ریسک کردن افراد وجود ندارد." ما یک مبادله آتی داریم و مردم برای تحویل در زمان معینی ، طلا و کالاهای دیگر را خریداری می کنند ، اما فروش اوراق قرضه نفت در واقع اوراق قرضه بیشتر از خرید روغن آتی است. وی گفت: این موضوع هنوز مشخص نیست و سیستم اجرایی آن مشخص نیست. وی افزود: ابهامات تأثیر بدی بر خریدار می گذارد دولت از این نظر انگیزه مادی و ضمانت 20٪ در این زمینه را اعلام کرده است اما بازارهای جذاب تری از جمله بورس کالا ، ارز و مسکن وجود دارد که هنوز مشاهده می شود چطور جذاب است که با سایر بازارها مقایسه می شود. " "متقاضی قرار نیست نفتی را که از این طریق خریداری کرده است دریافت کند ، بنابراین باید دید که با چه قیمتی و با چه نرخ ارز زمان سررسید تبدیل می شود. اگر این ابهامات برطرف شود ، ممکن است موفقیت آمیز باشد."
وی تصریح کرد: در حال حاضر سود خرید نفت همان سود بانکی است ، بنابراین دلیلی برای ریسک کردن افراد وجود ندارد ، آنها پول خود را وارد سیستم بانکی می کنند ، در هر صورت ابهامات باید برداشته شود و بازار باید جذاب باشد تا از آن استقبال شود. "

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

زوال عقل بین کرونایی ها

محققان هشدار می دهند که احتمال از دست دادن حافظه و زوال عقل (زوال عقل) در بیماران Covid 19 وجود دارد.
دکتر ناتالی ترانسون ، محقق برجسته در دانشگاه میشیگان گفت: "در نتیجه اثرات کورون ویروس بر مغز ، خطر زوال عقل و از بین رفتن حافظه وجود دارد." آنها احساس بویایی ، دلهره و افزایش خطر سکته مغزی را تجربه کرده اند. همچنین عواقب طولانی مدت برای مغز نیز وجود دارد ، مانند سندرم خستگی مزمن و سندرم گیلین باره. آنها بعد از کووید 19 درگیر تغییرات دایمی عصبی هستند.
مطالعات نشان داده است که در طول بیماری و التهاب ، سلولهای ایمنی خاصی در مغز فعال می شوند و منجر به از بین رفتن اتصالات عصبی می شوند که برای حافظه بسیار مهم هستند. است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه مختاری