قرن ها است که مردم چای می نوشند و از خواص مفید صدها گیاه شناخته شده استفاده می کنند. چای های گیاهی علاوه بر اینکه راهی آسان برای آبرسانی به بدن شما هستند ، از نظر مواد مفید نیز غنی هستند. برخلاف قهوه ، آنها حاوی کافئین نیستند ، که تصور می شود برخی از شرایط سلامتی را تشدید می کند.

تهیه چای آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید آب گرم ، گیاهان به شکل تازه یا خشک و چند دقیقه بخارپز شدن و آزاد سازی مواد مغذی آنها است. برخی از چای های گیاهی که برای شرایط خوب عمومی ما مفید هستند ، عبارتند از:

بابونه برای اطمینان

بابونه یکی از گیاهان مناسب برای آرامش ذهن و بدن پس از یک روز شلوغ است. علاوه بر این ، این گیاه دارای خواص ضد التهابی است. قرن هاست که بابونه به بهبود خواب معروف است و به عنوان یک آرامبخش ملایم عمل می کند.

نوشیدن مرتب چای بابونه می تواند به تسکین سردرد ، دردهای عضلانی ، گرفتگی قاعدگی کمک کرده و سطح استرس را تحت کنترل داشته باشد.


 
زنجبیل برای آرتروز

این گیاه با طعم کمی تند بهترین انتخاب برای افرادی است که از هر نوع التهابی رنج می برند. خواص ضد التهابی زنجبیل به ویژه برای بیماران مبتلا به آرتروز مناسب است.

طبق تحقیقی که در سال 2001 انجام شد ، عصاره زنجبیل در تسکین علائم آرتروز مفاصل زانو بسیار مثر است.

نوشیدن چای زنجبیل همچنین می تواند معده ناراحت و نفخ را تسکین دهد و به تقویت ایمنی در سرماخوردگی کمک کند.

اسطوخودوس برای مشکلات خواب

این گیاه گیاهی زیبا دارای عطر و بویی فوق العاده و اثر تسکین دهنده و آرامش بخش است. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که اسطوخودوس به آرامش فعالیت سیستم عصبی و بهبود کیفیت خواب و خلق و خو کمک می کند. از اسطوخودوس بیشتر در رایحه درمانی برای درمان سردرد و کاهش سطح استرس استفاده می شود ، اما می توانید از خواص مفید آن به صورت چای گیاهی نیز استفاده کنید.

نعناع برای بهبود هضم غذا

نعناع با رایحه تازه و دلنشین خود اثری طراوت بخش و انرژی بخش است. علاوه بر این ، بهترین انتخاب برای مشکلات گوارشی و گاز است. چندین مطالعه خاصیت مفید نعناع در سندرم روده تحریک پذیر را اثبات کرده است.

چای سبز برای تحریک کاهش وزن

یکی از مهمترین خواص مفید چای سبز این است که از روند کاهش وزن پشتیبانی می کند و با چاقی مقابله می کند ، که دلیل اصلی بسیاری از بیماری های قلبی عروقی است.

چای سبز همچنین غنی از آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند و روند پیری را کند می کند. همچنین اعتقاد بر این است که چای سبز دارای خواص ضد سرطانی است و خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش می دهد.